Etykieta w biznesie

Wyjątkowa obsługa klienta zareklamuje Twoją firmę lepiej niż agencja reklamowa

au bureau_0015

Obsługa klienta zaczyna się od sposobu myślenia o kliencie. Jeżeli pracownicy Twojej firmy będą traktowali Twoich klientów jak zło konieczne, szybko zostanie to przez nich zweryfikowane.

Jak pokazują badania zadowoleni klienci o swoich pozytywnych doświadczeniach mówią 3 osobom, natomiast niezadowoleni aż 11. Jeśli klient będzie zadowolony z obsługi, będzie reklamował Twoje usługi równie skutecznie jak bilbordy. Ta zasada działa także w drugą stronę, jeżeli będzie niezadowolony zniweluje Twoje wszystkie działania marketingowe.

Dobra obsługa klienta nie polega tylko na uśmiechaniu się do klienta, ale spowodowaniu, aby klient uśmiechnął się do ciebie. Profesjonalna obsługa klienta jest dużo tańsza niż inwestowanie w promocję w mediach, bo lojalność klienta buduje się przez jego satysfakcję. Dbałość o klienta przejawia się nie tylko w oferowanych produktach charakteryzujących się wysoką jakością, ale także poprzez zaangażowanie i postawę pracowników, wzrost zadowolenia z wykonywanej pracy oraz poprawę wewnętrznie definiowanej jakości.

Najwyższy standard obsługi to przede wszystkim szacunek do klienta, czyli stosowanie wszystkich zasad etykiety w biznesie. Jak sprawić by klient czuł się wyjątkowo? Słuchać klienta i dawać rozwiązania dostosowane do jego potrzeb i oczekiwań, stosować się do zasad etykiety e-mailowej oraz telefonicznej, z precyzją rozwiązywać problemy klienta.

Oprócz produktu czy usługi kupujemy sobie dobre samopoczucie, dlatego warto dowiedzieć się jak pracownicy traktują klientów. Jedynym ze sposobów zbadania tego procesu są audyty. Jest to jeden z najlepszych sposobów zweryfikowania kompetencji miękkich pracowników w zakresie obsługi klienta.

Klienci stają się co raz bardziej wymagający. Oczekują, że produkty będą oferowane w sposób lepszy, tańszy a przede wszystkim szybszy. Z tego powodu przedsiębiorstwa muszą nieustannie pracować nad poziomem jakości swoich produktów i podwyższać kwalifikacje pracowników. Jest to tym bardziej istotne, że na rynku panuje ogromna konkurencja i klient niezadowolony skorzysta z usług innego przedsiębiorstwa.


Powrót