Kelnerski savoir-vivre czyli Standardy Profesjonalnej Obsługi w restauracji – poziom podstawowy i zaawansowany

Profesjonalna obsługa gościa, dbanie o profesjonalny wizerunek restauracji, zwiększenie świadomości odnośnie własnej roli w organizacji , poznanie sposobów poprawienia własnej efektywności w pełnionej roli, zdobycie umiejętności identyfikacji i wykorzystywania swoich mocnych stron w pracy oraz skuteczniejszego wpływania na wyniki restauracji poprzez aktywną sprzedaż.

Adresaci szkolenia:

  • Kelnerzy
  • Pracownicy gastronomii hotelowej

Pamiętaj, że to styl bycia personelu buduje wiarygodność Twojej Firmy.

Jak pracujemy?

Każde zapytanie traktujemy indywidualnie. Przed przystąpieniem do pracy przeprowadzamy szczegółową analizę potrzeb oraz audyt (akcja tajemniczy klient), aby móc sprawdzić aktualny poziom obsługi w Państwa restauracji. W ten sposób jesteśmy w stanie tak zmodyfikować i przygotować program szkolenia w oparciu o praktyczne warsztaty (20% wykład, 80% ćwiczenia), aby mogło przynieść pożądane korzyści w jak najszybszym czasie.

Metody pracy: scenki, ćwiczenia grupowe, burza mózgów, dyskusja moderowana, prezentacje trenerskie, prezentacje uczestników, sesja pytań i odpowiedzi, wykład

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Wygląd i prezentacja kelnera
• cechy osobowe dobrego kelnera
• kultura obsługi gości przy stole z elementami wiedzy psychologicznej
• jak osoba kelnera wpływa na samopoczucie Gościa
• budowanie wizerunku pracownika restauracji czystego i pachnącego

2. Karty menu:
• znaczenie i znajomość karty menu
• podawanie karty menu

3. Standardy obsługi Gościa
• powitanie Gościa w restauracji – dobre samopoczucie od wejścia
• sprawdzenie rezerwacji/ wskazanie stolika prezentowanie specjalności szefa kuchni, potraw dnia
• umiejętność doradzenia, dopytania o oczekiwania Klienta – gdy jest niezdecydowany
• przyjęcie zamówienia posiłków
• pomoc w wyborze potraw
• potwierdzenie zamówienia
• dodatkowe propozycje – napój, przystawki/przekąski
• jakich słów unikać a jakie podkreślać
• przyniesienie posiłku i sposób jego podania
• sposób i czas podania rachunku
• ponowne zaproszenie

4. Obsługa w trakcie spożywania posiłku
• reagowanie na potrzeby Gościa – obserwacja Gościa i reakcja na jego potrzeby
• radzenie sobie z trudnymi sytuacjami – hałasujący Gość, Gość pod wpływem zbyt dużej ilości alkoholu, Gość, który nie chce zapłacić rachunku, Gość poirytowany zbyt długim oczekiwaniem na stolik/posiłek

Jesteś zainteresowany ofertą? Wyślij do nas zapytanie

Wyrażam dobrowolną zgodę na otrzymywanie od Krawat i Muszka Małgorzata Kopczyk (Strzelców Bytomskich 100, 41-922 Radzionków) informacji handlowych drogą elektroniczną, w tym wysyłki newslettera, na podany przeze mnie adres poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1219 ze zm.). Niniejszym oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z Polityką prywatności.

Wyrażam dobrowolną zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych w celach marketingowych i handlowych dotyczących oferty Krawat i Muszka Małgorzata Kopczyk (Strzelców Bytomskich 100, 41-922 Radzionków) i chcę być informowany telefonicznie o promocjach i ofertach specjalnych (w tym poprzez otrzymywanie wiadomości SMS, MMS) zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1907 ze zm.). Niniejszym oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z Polityką prywatności.

Obszary specjalizacji