Skuteczny handlowiec, czyli profesjonalna wizyta handlowa

Cel i korzyści ze szkolenia:

Główny cel szkolenia to nabycie wiedzy jak być profesjonalnym i efektywnym handlowcem. Jak prawidłowo się witać i w którym momencie otwierać rozmowę. W jaki sposób skutecznie do takiej rozmowy się przygotować i jak najkorzystniej prezentować produkty i usługi. Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość zdobycia wiedzy dotyczącej cyklu sprzedaży i umiejętności dotyczące skutecznej wizyty handlowej.

Wymierne efekty po szkoleniu:

Biorąc udział w szkoleniu poznasz cykl sprzedaży i etapy, które pomagają odnaleźć swoje miejsce w procesie obsługi Klienta. Zweryfikujesz swoją postawę i motywację oraz poznasz typologię sprzedawców i klientów. Nauczysz się skutecznie badać potrzeby Klienta, prezentować ofertę i reagować na zastrzeżenia. Poznasz techniki perswazyjne i nauczysz się w jakim momencie i w jaki sposób najskuteczniej zamykać transakcję sprzedaży.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do grup sprzedażowych oraz handlowców indywidualnych, którzy na co dzień spotykają się z kontrahentami. Warsztat umożliwia weryfikację własnych zachowań w procesie obsługi Klienta (wizyty handlowej) na specjalnie stworzonych scenariuszach, które odtwarzają realne sytuacje handlowe.

Metody pracy:

Podczas szkolenia wykorzystujemy metody interaktywne, maksymalnie angażujące uczestników. Uczestnicy biorą udział w scenkach sytuacyjnych oraz pracują w grupach korzystając z własnych doświadczeń, które sprawdzą umiejętności i odkrywają najczęściej popełniane błędy.

Przykładowy program szkolenia:

1. Profesjonalizm i odpowiednia postawa w sprzedaży

  • Wiedza, postawa, umiejętności
  • Typologia sprzedawców: zdobywca, przyjaciel

2. Typologia Klientów

  • Styl interpersonalny, a sprzedaż
  • Umiejętność odzwierciedlenia w sprzedaży
  • Typologia Klienta MIX

3. Komunikacja interpersonalna jako jeden z fundamentów skutecznej sprzedaży

  • Pierwsze wrażenie i gesty
  • Pozycja ciała i gestykulacja
  • Umiejętne zadawanie pytań i aktywne słuchanie

4. Przygotowanie do rozmowy

  • Samoświadomość handlowca
  • Czynniki około sprzedażowe

5. Badanie potrzeb Klienta

  • Karta Klienta
  • Skuteczna parafraza
  • Profesjonalne słuchanie i umiejętne zadawanie pytań

6. Zbijanie obiekcji w sprzedaży/ podejście indywidualne

  • Skuteczne zbijanie obiekcji

7. Język korzyści

  • Siła argumentu
  • Modele i narzędzia przedstawiania korzyści

8. Podsumowanie rozmowy (wizyty)

  • Metody i narzędzia
  • Modele zamykające

9. Techniki perswazyjne w procesie sprzedaży

  • Wywieranie wpływu w procesie sprzedaży
  • Magia słowa i zakazane zwroty

10. Marketing relacji i posprzedażowa obsługa Klienta

  • Marketing relacji i wsparcie posprzedażowe
  • Elementy marketingu relacji

Jesteś zainteresowany ofertą? Wyślij do nas zapytanie

Szkolenia