Savoir-vivre i protokół dyplomatyczny w biznesie

Cel i korzyści ze szkolenia:

  • Szkolenie pozwala na zdobycie ogłady i swobody w codziennych kontaktach biznesowych, uczy zasad dobrego zachowania w różnych sytuacjach: postępowania w trakcie powitania, wręczania wizytówek, rozmów telefonicznych, kolacji biznesowej czy przy przyjmowaniu zagranicznych delegacji.

  • Znajomość biznesowej etykiety i protokołu ułatwi Ci rozwój kariery zawodowej, będziesz odbierany jako osoba wiarygodna, solidna, pewna siebie, obyta towarzysko.

  • Nabędziesz zdolność zjednywania sobie partnerów biznesowych w Polsce i za granicą oraz wzmocnisz wizerunek i wiarygodność firmy.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie przygotowane jest z myślą o właścicielach firm, menedżerach, kierownikach, handlowcach oraz pracownikach mających częsty kontakt z klientami i partnerami biznesowymi. Dla wszystkich osób reprezentujących firmę na zewnątrz. Dla właścicieli i prezesów firm planujących wejście na rynki azjatyckie lub poszukujących partnerów handlowych lub inwestorów z Azji. Dla samorządów lokalnych (gmin, urzędów miast, urzędów wojewódzkich, urzędów marszałkowskich itp.), agencji rozwoju regionalnego, izb gospodarczych etc. poszukujących partnerów/inwestorów z krajów azjatyckich

Metody pracy: scenki, ćwiczenia grupowe, burza mózgów, dyskusja moderowana, prezentacje trenerskie, prezentacje uczestników, ćwiczenia indywidualne

Czas trwania: 2dni

Program szkolenia:

Dzień 1 – Savoir-vivre w biznesie

  1. Etykieta biznesowa – czym jest i w jakim celu ją stosować

  2. Komunikacja w biznesie

  • siła pierwszego wrażenia w kontaktach zawodowych

  • przedstawianie się

  • prawidłowy uścisk dłoni – najczęstsze błędy popełniane podczas powitania, kto pierwszy wyciąga dłoń do powitania

  • prawidłowy kontakt wzrokowy

  • tytułowanie osób – jak zapamiętywać imiona i nazwiska, przejście na ‘ty’

  • formy przedstawiania osób

  • etykieta wręczania wizytówek – wygląd wizytówki, jak podawać i kiedy sięnimi wymieniać, ważne wskazówki

  • mowa ciała – faux pas w komunikacji niewerbalnej

  • intonacja – faux pas w intonacji

  • aktywne słuchanie

  • rozmowy telefoniczne – najważniejsze zasady, trudne sytuacje, najczęstsze błędy popełniane przez telefon, automatyczna sekretarka, poczta głosowa

  • etykieta w komunikacji elektronicznej

  1. Precedencja

  • zasady precedencji, czyli porządek pierwszeństwa

  • przepuszczanie w drzwiach, zachowanie w windzie

  • podróż samochodem – hierarchia miejsc, eleganckie wyjścia

  1. Etykieta ubioru służbowego – kształtowanie poczucia estetyki i dobrego smaku, wizerunek w zgodzie z osobowością, naturalnym wyglądem i charakterem pracy

  • wizerunek biznesmena

  • wizerunek bizneswoman

  • strój odpowiedni do okazji

5. Spotkania biznesowe

  • szkolenia/konferencje

  • prezentacje

  • spotkania w restauracji – kolacje biznesowe, lunche

Dzień 2 – Protokół dyplomatyczny

Cześć pierwsza

1. Precedencja2. Przyjmowanie delegacji
3. Etykieta savoir-vivre
4. Organizacja spotkań i wizyt zagranicznych (przygotowanie merytoryczne, organizacyjno-protokolarne)
5. Logistyka wizyt (transport, zakwaterowanie, infrastruktura)

Cześć pierwsza za charakter teoretyczny i formalny

Część druga

6.  Protokół dyplomatyczny a różnice kulturowe:

  • pozyskiwanie inwestorów zagranicznych
  • etykieta azjatycka
  • przyjmowanie delegacji chińskich
  • elementy negocjacji w środowisku międzykulturowym
  • savoir-vivre w czasie spotkań biznesowych z inwestorami i przedstawicielami władz chińskich

Druga część ma charakter praktyczny

Jesteś zainteresowany ofertą? Wyślij do nas zapytanie

Wyrażam dobrowolną zgodę na otrzymywanie od Krawat i Muszka Małgorzata Kopczyk (Strzelców Bytomskich 100, 41-922 Radzionków) informacji handlowych drogą elektroniczną, w tym wysyłki newslettera, na podany przeze mnie adres poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1219 ze zm.). Niniejszym oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z Polityką prywatności.

Wyrażam dobrowolną zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych w celach marketingowych i handlowych dotyczących oferty Krawat i Muszka Małgorzata Kopczyk (Strzelców Bytomskich 100, 41-922 Radzionków) i chcę być informowany telefonicznie o promocjach i ofertach specjalnych (w tym poprzez otrzymywanie wiadomości SMS, MMS) zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1907 ze zm.). Niniejszym oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z Polityką prywatności.

Szkolenia biznesowe