Savoir-vivre na arenie międzynarodowej

KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA, CZYLI JAK OSIĄGAĆ CELE I POROZUMIENIE W KOMUNIKACJI PRZY INNYM DOŚWIADCZENIU

CELE SZKOLENIA:

  • Poznanie zasad etykiety biznesu w porównaniu z tradycyjną etykietą towarzyską – świadomość różnic,
  • Poszerzenie umiejętności interpersonalnych pomocnych w kontaktach służbowych i międzynarodowych, na przyjęciach z udziałem klientów, gości,
  • Zdobycie umiejętności dostosowania odpowiednich zachowań do sytuacji (profesjonalna autoprezentacja, dobór stroju i akcesoriów dla zdobycia autorytetu),
  • Pewność siebie, swoboda i autorytet w nawiązywaniu nowych kontaktów,
  • Uzyskanie innej jakości kontaktów międzyludzkich i międzynarodowych.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKÓW:

  • Zdobywają większą pewność siebie poprzez świadomość swoich zalet zyskują łatwość osiągania celów zawodowych i osobistych,
  • Unikają kłopotliwych sytuacji, tworzą miłą atmosferę pracy,
  • Zwracają uwagę na swój styl prezentowania się w sytuacjach służbowych.

KORZYŚCI DLA FIRMY:

  • Pracownicy będą pewniejsi siebie w sytuacjach służbowych reprezentując firmę,
  • Firma będzie postrzegana jako organizacja mająca pracowników na wyróżniającym się poziomie,
  • Wzrost kultury organizacyjnej,
  • Zwiększenie prestiżu Firmy.

METODY PRACY:

Scenki w oparciu o realne sytuacje z życia firmy, ćwiczenia grupowe, burza mózgów, dyskusja moderowana, prezentacje trenerskie, prezentacje uczestników, ćwiczenia indywidualne

PROGRAM SZKOLENIA:

  • Wielopoziomowy charakter rozumienia w komunikacji międzykulturowej
  • Hierarchia wartości właściwa danej kulturze
  • Świadomość różnic kulturowych – sfera odczuć
  • Szok kulturowy – etapy
  • Metody wychodzenia z szoku kulturowego
  • Style komunikacji, zwyczaje regionalne w oparciu o konkretne kraje
  • Komunikacja niewerbalna: strefy w kontaktach, profesjonalna autoprezentacja, typy uścisków dłoni i ich znaczenie, rodzaje kontaktu wzrokowego
  • Gesty obraźliwe w innych krajach
  • Precedencja w kontaktach międzykulturowych
  • Uniwersaliści, indywidualiści, postawy skoncentrowane i rozproszone –  konsekwencje w realizacji zadań poszczególnych państw
  • Komunikacja i umowy międzynarodowe
  • Różnice w kontaktach z przedstawicielami krajów o kulturze wysokokontekstowej polichronicznej i niskokontekstowej monochronicznej – test „jaki typ kultury reprezentujesz”
  • Podział kultur na kultury propartnerskie i protransakcyjne, ceremonialne i nieceremonialne
  • Rozwiązywanie zadań, szukanie rozwiązań przy utrudnionej komunikacji
  • Percepcja komunikacji na styku różnych kultur
  • Zasady obowiązujące w międzynarodowych negocjacjach
  • Zasady dawania prezentów w różnych krajach

Jesteś zainteresowany ofertą? Wyślij do nas zapytanie

Szkolenia