Komunikacja w zespole wielopokoleniowym

Cele szkolenia:

  • Zrozumienie różnic międzypokoleniowych
  • Poznanie i zrozumienie charakterystyki poszczególnych pokoleń
  • Zwiększenie umiejętności motywacji i rozwoju pracowników
  • Zrozumienie zasad komunikacji kierowanej do różnych pokoleń
  • Umiejętność asertywnej komunikacji z pracownikami
  • Skuteczne udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej pracownikom
  • Podniesienie efektywności pracy zespołu
  • Przećwiczenie zasad wyznaczania zadań pracownikom
  • Umiejętność rozpoznania i pracy z konfliktem w zespole

Metody pracy:

Praca na personie

Mini-wykład

Ćwiczenia indywidualne i grupowe
Gry symulacyjne

Burza mózgów

Case Study
Dyskusja

Odgrywanie ról

Program szkolenia:

Charakterystyka pokoleń funkcjonujących w środowisku pracy

  • Pokolenie BB, X, Y, Z – charakterystyka. Jakim pokoleniem jestem ja sam?
  • Sposoby postrzegania środowiska pracy przez różne pokolenia
  • Oczekiwania i potrzeby w miejscu pracy każdego pokolenia i jak korzystać z tego podczas rekrutacji
  • Co motywuje poszczególne pokolenia?
  • Z czego wynikają różnice między pokoleniami (historia, sytuacja społeczna i materialna, zastany rynek pracy, wychowanie)

Jak zarządzać różnymi pokoleniami

  • Czego od miejsca pracy oczekują określone pokolenia
  • W jaki sposób budować motywację pokoleń BB, X, Y, Z
  • Jak budować komunikaty trafiające do różnych pokoleń
  • W jaki sposób wyznaczać cele pracownikom?
  • Budowanie autorytetu szefa w kontekście różnic pokoleniowych
  • Narzędziownia: jakie narzędzia organizacji pracy, komunikacji w zespole, zarządzania działają na określone pokolenia

Informacja zwrotna

  • Komunikat asertywny i wyznaczanie granic w relacjach z różnymi pokoleniami
  • Informacja zwrotna – rola i znaczenie
  • Metoda FUKO jako narzędzie do udzielania asertywnej informacji zwrotnej
  • Ćwiczenia praktyczne z udzielania informacji zwrotnej

Konflikty i relacje w zespole wielopokoleniowym

  • Możliwe nieporozumienia pomiędzy pokoleniami
  • Zachowania i komunikacja, która jest charakterystyczna dla określonych pokoleń, a jest niezrozumiała dla pozostałych
  • Bariery komunikacyjne z których wynikają konflikty między pokoleniami
  • Model pracy z konfliktem w zespole

Różnorodność szansą na rozwój

  • Jak korzystać z różnorodności pokoleniowej w miejscu pracy
  • Jak wprowadzić kulturę uczenia się (różnice międzypokoleniowe mogą wpływać na rozwój firmy, lub ją blokować)
  • Jak rozwijać pracowników różnych pokoleń i jak dobierać zadania do określonych predyspozycji pokoleniowych

Podsumowanie wiedzy

    Nie masz środków na rozwój biznesu? Pomożemy pozyskać Ci dofinansowanie!

      Zamów szkolenie dla swojej firmy

      Niniejszym oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z Polityką prywatności zawierającą klauzulę informacyjną o Współadministratorach Danych Osobowych oraz przysługujących mi prawach dostępną tutaj. *

      Wyrażam dobrowolną zgodę na otrzymywanie od Krawat i Muszka Małgorzata Kopczyk (ul. Gliwicka 35, 42-600 Tarnowskie Góry) informacji handlowych drogą elektroniczną, w tym wysyłki newslettera, na podany przeze mnie adres poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1219 ze zm.). Niniejszym oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z Polityką prywatności dostępną tutaj.

      Wyrażam dobrowolną zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych w celach marketingowych i handlowych dotyczących oferty Krawat i Muszka Małgorzata Kopczyk (ul. Gliwicka 35, 42-600 Tarnowskie Góry) i chcę być informowany telefonicznie o promocjach i ofertach specjalnych (w tym poprzez otrzymywanie wiadomości SMS, MMS) zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1907 ze zm.). Niniejszym oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z Polityką prywatności dostępną tutaj.