FacebookInstagram

Kurs Kelnerski – poziom podstawowy i zaawansowany

Cele szkolenia:

  • Poznanie zasad dotyczących ustawienia stołów i krzeseł
  • Poznanie zasad rozkładania obrusów i  dekorowania stołów
  • Poszerzenie umiejętności związanych z obsługą gościa w restauracji
  • Poznanie zasad związanych z serowaniem wina
  • Poznanie zasad savoir-vivre w relacji z Gościem
  • Zdobycie kompetencji związanych z zwiększaniem rachunku gościa – dosprzedażą produktów

Metody pracy:

Prezentacja trenerska
Ćwiczenia indywidualne

Ćwiczenia grupowe
QUIZ

Program szkolenia:

Praca w restauracji:

  • Początek dnia w restauracji

 Kelner – jak się w tym odnaleźć:

  • Cechy profesjonalnego kelnera
  • Wygląd profesjonalnego kelnera
  • Wyposażenie kelnera

Przygotowanie Sali restauracyjnej do obsługi Gości:

  • Zasady dotyczące ustawienia stołów i krzeseł
  • Zasady dotyczące rozkładania i składania obrusu
  • Serwety płócienne, flizelinowe i papierowe
  • Zasady dotyczące składania serwet

Podstawowa znajomość obsługi:

  • Zasada noszenia zastawy (taca i talerze)
  • Prawidłowe nakrycie stołu
  • Znaczenie ułożenia sztućców
  • Kierunek obsługi kelnerskiej
  • Czynności wykonywane z prawej i lewej strony Gościa
  • Kolejność obsługi Gości – precedencja
  • Rodzaje serwisów: rosyjski, francuski, angielski, niemiecki i amerykański

Winny savoi-vivre:

  • Co to jest wino?
  • Temperatura

 Dobór wina do dań:

  • Co to jest dekantacja?
  • Jak podawać wina musujące: tradycyjnie i Sabrage
  • Serwis wina spokojnego

Relacja:

  • Obsługa Gościa „od wejścia” – pierwsze wrażenie
  • Rozmowa z Gośćmi
  • Podanie karety menu
  • Systemy notowań
  • Jak sprawiać, by Goście wracali dla nas – kelnerów
  • Budowanie relacji z Gośćmi i ze współpracownikami
  • Komunikacja w zespole
  • Typologia Gości
  • Rozpoznawanie potrzeb Gości
  • „Kontrakt” z najmłodszymi Gośćmi- Dzieci (wzbudzenie zaufania)
  • Rozwiązywanie trudnych sytuacji
  • Rozmowy z „wymagającymi” Gośćmi
  • Rozwiązywanie reklamacji

Sprzedaż:

  • Sugestywna sprzedaż- opieką nad Gościem
  • Po co sprzedawać?
  • Techniki sprzedaży:  napojów, przystawek, dań głównych, deserów, wina                                   
  • Jak zarabiać więcej tipów?
  • Up-selling i cross-selling
  • Jak zwiększać obroty w restauracji?
  • Jak dbać o stany magazynowe?
  • Sprzedaż telefoniczna – „uśmiech przez telefon” oraz poprawne rozpoczęcie rozmowy

    Nie masz środków na rozwój biznesu? Pomożemy pozyskać Ci dofinansowanie!

      Zamów szkolenie dla swojej firmy

      Niniejszym oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z Polityką prywatności zawierającą klauzulę informacyjną o Współadministratorach Danych Osobowych oraz przysługujących mi prawach dostępną tutaj. *

      Wyrażam dobrowolną zgodę na otrzymywanie od Krawat i Muszka Małgorzata Kopczyk (ul. Gliwicka 35, 42-600 Tarnowskie Góry) informacji handlowych drogą elektroniczną, w tym wysyłki newslettera, na podany przeze mnie adres poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1219 ze zm.). Niniejszym oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z Polityką prywatności dostępną tutaj.

      Wyrażam dobrowolną zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych w celach marketingowych i handlowych dotyczących oferty Krawat i Muszka Małgorzata Kopczyk (ul. Gliwicka 35, 42-600 Tarnowskie Góry) i chcę być informowany telefonicznie o promocjach i ofertach specjalnych (w tym poprzez otrzymywanie wiadomości SMS, MMS) zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1907 ze zm.). Niniejszym oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z Polityką prywatności dostępną tutaj.

      Newsletter

      Zapisz się do naszego newslettera i badź na bieząco z najświeższymi informacjami, poradami i ekskluzywnymi ofertami szkoleniowymi.