Nowoczesna sprzedaż i marketing wspierający sprzedaż restauracji
DZIEŃ I – Skuteczna sprzedaż restauracji
Cel szkolenia:
został opracowany tak, by przeanalizować ofertę usług restauracyjnych i zbudować nową politykę sprzedażową oraz cenową dla ww. usług restauracyjnych obiektu. Z analizą konkurencji, analizą targetu/grupy decelowej z dookreśleniem najważniejszych filarów sprzedażowych w tym zakresie. Następnie rekomendacjami: co do kanałów sprzedaży, instrumentów marketingowych i działań promocyjnych oraz prosprzedażowych.
Program szkolenia:
9.00 – 10.30 OFERTA USŁUG RESTAURACYJNYCH OBIEKTU
- Ustalenie głównej oferty sprzedażowej dla usług restauracyjnych top 3.
- Analiza aktualnych ofert sprzedażowych.
- Analiza ofert konkurencji i polityki cenowej.
10.30 – 10.45 PRZERWA KAWOWA
10.45 – 12.15 MARKETING I DZIAŁANIA PROSPRZEDAŻOWE DLA RESTAURACJI
- Wkład na stronę internetową dla usług restauracyjnych.
- Sprzedaż przez social media – Facebook i Instagram – jak komunikować i co sprzedawać?
- Jak reklamować restaurację – gdzie i dlaczego warto?
12.15 – 13.00 PRZERWA LUNCHOWA
13.00 – 14.30 CASE STUDIES
- Polityka cenowa – ustalenie polityki cenowej, polityki kosztowej, sprzedaży i dosprzedaży dla top 3 usług restauracyjnych.
- Sprzedaż wesel – praktyczne case study jak skutecznie to robić.
- Obsługa trudnego Klienta w restauracji – omówienie najczęściej powtarzających się problemów i odpowiedzi na nie.
14.30 – 16.00 KONSULTACJE Z WŁAŚCICIELEM OBIEKTU
DZIEŃ II – Nowoczesny marketing wspierający sprzedaż restauracji
Cel szkolenia:
został opracowany tak, by wskazać najbardziej skuteczne narzędzia marketingowe wspierające sprzedaż w restauracji. Tak w działaniach online jak i offline. Ze wskazaniem harmonogramu czasowo-kosztowego działań marketingowych i prognozami efektywności z wdrożenia rekomendowanych działań.
Program szkolenia:
9.00 – 10.30 MARKETING RESTAURACJI ONLINE
- Jak promować w sieci restauracje, by pozyskiwać Gości?
- Które narzędzia online marketingu dziś są najbardziej skuteczne dla restauracji?
- Ile wydać na marketing online restauracji i jakie da to efekty?
10.30 – 10.45 PRZERWA KAWOWA
10.45 – 12.15 MARKETING RESTAURACJI OFFLINE
- Dlaczego warto być aktywnym także offline?
- Jak budować relacje z Klientem i skuteczne bazy danych?
- Callingi, direct marketing, networking – po co to robić?
12.15 – 13.00 PRZERWA LUNCHOWA
13.00 – 14.30 CASE STUDIES
- Dobre praktyki restauratorów – case studies obiektów, które wzorowo prowadzą marketing miejsc.
- Landingi, kampanie ads (Google, FB,IG) – jak uruchomić i realizować te działania.
- Obsługa posprzedażowa – długoterminowa perspektywa sprzedaży usług restauracyjnych i Klient powracający.
14.30 – 16.00 KONSULTACJE Z WŁAŚCICIELEM OBIEKTU