Marek Grzesiak
Hotelarz, ekspert hotelowy, certyfikowany Trener Biznesu
Przeprowadził szkolenia dla kilku tysięcy pracowników i menedżerów w ponad 70 polskich hotelach niezależnych oraz sieciowych (np. Accor, Luovre Hotels ), a także dla pracowników innych branż (np. Mercedes-Benz Polska, Polkomtel S.A.). Konsultował kilkanaście projektów realizacji oraz uruchomienia obiektów hotelowych w Polsce. Był wieloletnim dyrektorem generalnym hoteli 4-5 gwiazdkowych, współwłaścicielem i prezesem spółek hotelowych.
Absolwent Turystyki i Rekreacji na Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu oraz Studiów Podyplomowych z zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył liczne szkolenia, m.in. ,,Protokół dyplomatyczny i savoir-vivre w biznesie i relacjach towarzyskich” oraz bazowy kurs mediacji w Polskim Centrum Mediacji.
Obecnie, jako właściciel firmy Hotel Quality Consulting oraz trener i coach prowadzi szkolenia, głównie dla pracowników i menedżerów branży HORECA oraz szeroko pojętego biznesu. Specjalizuje się w tematyce umiejętności miękkich, profesjonalnej obsługi i sprzedaży, savoir vivre, komunikacji, budowania relacji i zespołów, podnoszenia efektywności osobistej i zawodowej, rozwiązywania konfliktów, umiejętnościach zarządzania zespołem. Propaguje wykorzystywanie coachingowych metod i narzędzi dla menedżerów kierujących zespołami. Również świadczy usługi doradcze w zakresie projektowania i zarządzania hotelami.
Prelegent, wykładowca i panelista na 10 krajowych i międzynarodowych konferencjach hotelarskich oraz autor publikacji na temat zarządzania personelem i inwestycji w hotelarstwie, (m.in. Puls Biznesu, Hotelarz, Świat Hoteli, Hospitality). Konsultant i koordynator organizacji usług gastronomicznych i hotelowych na międzynarodowych konferencjach.