„Jeśli chcesz zrobić dobry biznes najpierw zatrudnij dobrą asystentkę” Donald Trump
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności i kompetencji zawodowych Asystentki Zarządu, pod względem oczekiwań osób zarządzających firmą. Asystentka Zarządu powinna być świetnym organizatorem, strategiem i doskonale radzić sobie w nieoczekiwanych sytuacjach. W większości firm Asystentka Zarządu jest pierwszą osobą, z którą styka się klient, więc od jej profesjonalizmu w znacznym stopniu, zależy wizerunek firmy.
Program szkolenia:
1. Funkcje asystentki w zarządzaniu firmą:
- Reprezentacyjna
- Informacyjna
- Administracyjno- biurowa
2. Zadania asystentki
- Główne zadania i zakres odpowiedzialności w sekretariacie
- Umiejętności i kwalifikacje zawodowe niezbędne na stanowisku asystentki
3. Etykieta w biznesie i protokół dyplomatyczny
- Etykieta w biznesie – najważniejsze zasady
- Precedencja służbowa a towarzyska
- Różnice kulturowe
- Etykieta wręczania wizytówek
- Formy przedstawiania osób
- Tytułowanie Gości
- Obsługa gościa VIP
- Mowa ciała
- Etykieta telefoniczna i e-mailowa
- Dress code w godzinach pracy
- Kwiaty i prezenty w biznesie
- Dbanie i wizerunek firmy
4. Organizacja spotkań w firmie i poza firmą
5. Obsługa trudnego klienta – czego unikać?
6. Współpraca z innymi pracownikami – komunikacja w zespole
7. Zarządzanie czasem
- Macierz Eisenhowera – zadania pilne, nie pilne, ważne i nieważne
- Zasada Pareto – zarządzanie priorytetami
- Analiza ABC – planowanie zadań dziennych, tygodniowych i miesięcznych
- Gospodarowanie czasem własnym i swojego przełożonego
- Prowadzenie terminarza szefa
- Planowanie zadań krótko i długo-terminowych