Komunikacja w zespole

Cel szkolenia:

Warsztat kładzie silny nacisk na umiejętności komunikacji interpersonalnej między członkami zespołu. Dodatkowo uczestnicy szkolenia będą mieli okazję do rozwoju swoich kompetencji w zakresie asertywnej postawy. Celem jest podniesienie efektywności zespołu, dzięki aktywnym metodom szkoleniowym nastawionym na współpracę i komunikację.

Wymierne efekty po szkoleniu:

  • Wzrost efektywności zespołu, dzięki poszerzaniu zdolności interpersonalnych
  • Uzyskanie gotowości do prezentowania postawy asertywnej
  • Wzmocnienie skuteczności zespołu, poprzez nabycie zdolności udzielania informacji zwrotnej
  • Rozwój umiejętności przełamywania barier komunikacyjnych
  • Podniesienie kompetencji z zakresu aktywnego słuchania

Metody pracy:

  • Odgrywanie ról
  • Gry symulacyjne
  • Dyskusja
  • Praca w grupach,
  • Mini wykłady
  • Praca z rekwizytami
  • Kwestionariusze

Przykładowy program szkolenia

1. Komunikacja

  • Właściwe stosowanie pytań otwartych i zamkniętych
  • Rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania
  • Komunikat JA
  • Informacja zwrotna
  • Metodologia radzenia sobie z barierami komunikacyjnym

2. Role zespołowe

  • Role zespołowe wg teorii M. Balbina
  • Wyznaczanie korzyści z uzupełniających się kompetencji w zespole

3. Postawa asertywna

  • Zdefiniowanie własnego poziomu asertywności
  • Korzyści z prezentowania postawy asertywnej w miejscu pracy
  • Stosowanie modelu P. Butler

Jesteś zainteresowany ofertą? Wyślij do nas zapytanie

Szkolenia