Szukasz najlepszego rozwiązania edukacyjnego lub chcesz nawiązać współpracę?
Zadzwoń lub wyślij do nas wiadomość:
Jednak słowa „witam” nie powinniśmy traktować jako synonimu wyrażenia „dzień dobry”. Dlaczego? „Witam” jest bardziej manieryczne i często uważane za niekulturalne. Wystarczy tylko przez chwilę się zastanowić, by zdać sobie sprawę z jego znaczenia, które z góry zakłada nadrzędność osoby witającej. W ten sposób gospodarz może przywitać podejmowanych u siebie w domu gości czy szef przyjmujący w gabinecie swojego pracownika.
Pobierz pełną publikacjePięć kluczowych obszarów idealnej autoprezentacji.
Uprzejmość, dobre maniery i uśmiech to elementy, na które każdy ma wpływ. Codziennie budujemy i utrzymujemy swój wizerunek, dlatego tak ważne jest, aby pielęgnować wszystkie te obszary, które decydują o dobrych relacjach z klientami i partnerami biznesowymi. Klient najpierw kupuje Ciebie, a potem produkt. Jeżeli zaufa Tobie, to zaufa również firmie.
Siła pierwszego wrażenia w kontaktach zawodowych
„Pierwsze wrażenie możesz zrobić tylko raz”. Tak więc nie od dzisiaj wiadomo, że jest ono najważniejsze. Wygląd, powitanie czy uścisk dłoni to bardzo istotne elementy komunikacji w biznesie. Sprawiają, że wywieramy na innych osobach – klientach czy partnerach biznesowych – pozytywne lub negatywne wrażenie, które często decyduje o tym, czy nawiązywany właśnie kontakt okaże się owocny.
Wyszkolą, wytrenują i nauczą dobrych manier – takich jakie powinien posiadać każdy, kto mianuje się rekinem biznesu, o które dziś szczególnie właśnie w tym świecie tak trudno.
Kto w trakcie spotkania pierwszy proponuje wymianę wizytówek, kto pierwszy podaje rękę a kto komu otwiera drzwi. O tym i o wielu innych biznesowych niuansach można dowiedzieć się, biorąc udział w szkoleniach, organizowanych przez firmę „Krawat i Muszkę”. – Bynajmniej nie jest to nazwa firmy sprzedającej męskie dodatki – mówią Aleksandra Makles i Małgorzata Król, właścicielki firmy szkoleniowo-doradczej „Krawat i Muszka”. – Pierwsze skojarzenia mogą być takie. Ludzie bardzo często pytają skąd pomysł na taką właśnie nazwę. Postawiłyśmy na to, co promujemy, czyli zasady etykiety w biznesie, co wiąże się między innymi z eleganckim sposobem ubierania się i zachowania, stąd właśnie krawat i muszka – jedne z obowiązkowych elementów biznesowego dress code’u – tłumaczą specjalistki od savoir vivre.