Savoir-vivre i protokół dyplomatyczny
Program szkolenia:
Dzień 1 – Savoir-vivre w biznesie:
Etykieta biznesowa – czym jest i w jakim celu ją stosować
Komunikacja w biznesie
- siła pierwszego wrażenia w kontaktach zawodowych
- przedstawianie się
- prawidłowy uścisk dłoni – najczęstsze błędy popełniane podczas powitania, kto pierwszy wyciąga dłoń do powitania
- prawidłowy kontakt wzrokowy
- tytułowanie osób – jak zapamiętywać imiona i nazwiska, przejście na ‘ty’
- formy przedstawiania osób
- etykieta wręczania wizytówek – wygląd wizytówki, jak podawać i kiedy sięnimi wymieniać, ważne wskazówki
- mowa ciała – faux pas w komunikacji niewerbalnej
- intonacja – faux pas w intonacji
- aktywne słuchanie
- rozmowy telefoniczne – najważniejsze zasady, trudne sytuacje, najczęstsze błędy popełniane przez telefon, automatyczna sekretarka, poczta głosowa
- etykieta w komunikacji elektronicznej
Precedencja
- zasady precedencji, czyli porządek pierwszeństwa
- przepuszczanie w drzwiach, zachowanie w windzie
- podróż samochodem – hierarchia miejsc, eleganckie wyjścia
Etykieta ubioru służbowego – kształtowanie poczucia estetyki i dobrego smaku, wizerunek w zgodzie z osobowością, naturalnym wyglądem i charakterem pracy
- wizerunek biznesmena
- wizerunek bizneswoman
- strój odpowiedni do okazji
Spotkania biznesowe
- szkolenia/konferencje
- prezentacje
- spotkania w restauracji – kolacje biznesowe, lunche
Dzień 2 – Protokół dyplomatyczny:
Cześć pierwsza
1. Precedencja2. Przyjmowanie delegacji
3. Etykieta savoir-vivre
4. Organizacja spotkań i wizyt zagranicznych (przygotowanie merytoryczne, organizacyjno-protokolarne)
5. Logistyka wizyt (transport, zakwaterowanie, infrastruktura)
Cześć pierwsza za charakter teoretyczny i formalny
Część druga
Protokół dyplomatyczny, a różnice kulturowe:
- pozyskiwanie inwestorów zagranicznych
- etykieta azjatycka
- przyjmowanie delegacji chińskich
- elementy negocjacji w środowisku międzykulturowym
- savoir-vivre w czasie spotkań biznesowych z inwestorami i przedstawicielami władz chińskich
Druga część ma charakter praktyczny